pubertetenochmer

Direktlänk till inlägg 3 september 2011

Ny blogg och Kondomer!

Av Olga - 3 september 2011 17:08

Hejjsan, Och hjärtligt välkommna till Min blogg ''PubertetenOchMer''! Idag ska jag prata lite om kondomer och skyddat sex. Om ni söker på youtube som det heter så finns det videos hur man sätter på en kondom och tar av den. Det är väldigt viktigt att man skyddar sitt sex om man inte vill bli gravid. Det finns olika slags kondomer i olika storlekar, smaker och några slags kondomer med '' taggar '' på. Många ungdommar har samlag vid 13-14 års åldern, det är förstås lag på 15 år. Men, jag tycker om man ska ha sex vid den åldern ska man ha skyddat sex!


Om mig :

 

Jag heter ju förstås Olga, jag är 21 år och jobbar på ungdomsmotagningen. På denna blogg kan ni fråga vad som helst! jag svarar på allt ni vill ha svar på, om ni har problem kan ni också kontakta mig via mail.

 

Här är videon på hur man sätter på en kondom.




Ha det bra. Mvh / Olga.

 
 
tess

tess

4 september 2011 08:07

Här anser jag att du missar en viktig grej. En anledning till att använda just kondom är ju just för att skydda sig mot graviditet. Men att skydda sig flr den delen finns massor med preventicmedel. KOndomen ska alltid användas vid nya sexuella kontakter. Där handlar de kanske inte alls om att skydda sig mot graviditet i första rummet. Kanske äter du redan p piller eller skyddar dig mot graviditet på annat vis. Man ska ju ändå inte glömma använda kondom i detta läge. Det handlar ju främst om att skydda sig mot könssjukdommar... så de ska du skriva med anser jag.

Vad har du för utbildning om du arbetar på en ungdomsmottagning? Jag tycker nog att du missar en del som sagt här. Glöm aldrig att förespråka kondomen för att skydda sig mot könsjukdommar.

http://tess701.blogg.se

Olga

4 september 2011 09:46

Hej Tess! Jo där har du faktiskt rätt. Jag tänkte bara ta upp det där med gradivitet igår, och ta upp könsjukdommar någon annan dag! Men du har rätt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olga - 6 september 2011 12:16

Hejsan igen. Jag har fått en del komentarer av oroliga mammor och så. INGEN ska behöva känna sig orolig. Jag tar bort bloggen här och nu!om ni vill se komentarerna kommer dom här.   HejsanFör mej låter det mycket märkligt att nån på en ungdomsmot...

Av Olga - 6 september 2011 11:58

Hejsan! Jätte roligt att många har kollat in bloggen, tackar mycket för det! Men, eftersom många tror att jag är pedofil eller något, så tar jag bort bloggen. Vill absolut inte att någon ska känna sig förvirrad av denna blogg. men vi säger R.i.p till...

Av Olga - 4 september 2011 13:35

Några saker du bör tänka på innan sexet.   Innan första gången finns det en del saker man kan ha med sig i tankarna och några saker kan man också öva på. Pröva lite olika sätt att onanera på innan, då är det lättare att veta vad du gillar! P...

Av Olga - 4 september 2011 10:03

Klamydia är en bakteriell könssjukdom, som orsakas av bakterien Chlamydia trachomatis. Det finns ett flertal arter av Chlamydia; trachomatis den mest kända, och Chlamydophila pneumoniae den vanligaste. Klamydia är den vanligaste könssjukdomen som anm...

Av Olga - 3 september 2011 22:12

Hejjsan igen! Jo, jag har ju precis skaffat bloggen och har redan fått 13 läsare. Tacktack. Jo jag har ju skickat ut en del reklam. Jag har fixat en header. den får duga tills jag fixar en finare och mer '' tillfixad '' jag gjorde bara en snabb nu he...

Presentation

Hejjsan, jag heter Olga och jobbar på ungdomsmottagningen. jag gillar jobbet! Här kan ni ställa frågor om allt som handlar om pubertet och samlag mm.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards